Sunday, November 25, 2012

OPS Expired !!

Hari minggu ni saya tak ke mana. Suami pun sibuk dengan aktivitinya sendiri, jadi apa aktiviti saya ?

Selain dari rutin harian, ada operasi khas hari ini.....apa ye ?

OPS Expired. Hari ini, saya nak semak semua stok-stok makanan yang tersimpan dalam kabinet. Dua hari lepas saya dah buat OPS Fridge. Sebenarnya operasi ni mesti dibuat setidak-tidaknya dua minggu sekali, setuju tak ? Kenapa ye?

Kita perlu prihatin dengan masalah tarikh luput ni. Sangat tidak bagus dan boleh membawa bahaya bila makan makanan yang dah terlepas tarikh luput. Saya tak mahu anak-anak atau suami "termakan" makanan yang dah luput ni. Nanti datang pulak penyakit.

Kalau rajin, setiap makanan yang di beli tu, diletakkan label sendiri. Bukan apa, takut label yang diletakkan hilang atau terpadam. Kalau tulis sendiri kan lebih jelas.......

Jadi, itulah aktiviti saya hari ini. Rasa macam nak susun balik perabot dalam rumah ni, tapi dah tak tahu nak susun macam mana, sebab, kalau di alih sofa dekat dengan tingkap, ada plak yang jadi spiderwoman nanti.

Okaylah, selamat berhujung minggu semua ye. Semak stok makanan anda !  ♥

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda....