Wednesday, June 6, 2012

Jom baca CERSAPEN (Cerita Sangat Pendek)


Seorang wanita yang terasa dirinya terlalu ingin berniqab, tapi segan sendiri kerana dia bukanlah seorang alim atau ahli ibadah...... Dia mula bercerita kepada suaminya tentang keinginannya itu.... Suaminya bertanya mengapa tiba-tiba dia ingin memakai niqab. Jawab si isteri :

Abang, saya sedar saya bukanlah tersangat cantik hingga ada yg mengikut saya pulang ke rumah, saya juga bukan ahli ibadat, juga bukan alim ulama, namun kesilapan saya yang lalu membuatkan saya rasa sangat takut untuk berjinak-jinak lagi dengan dunia ini.

Dulu, saya ramai teman, saya seorang yang sangat mudah ketawa dan periang. Walau wajah saya tak secantik artis2 atau model2, namun teman2 saya sering memuji keikhlasan pada senyuman saya, serta keriangan yg saya bawa bila saya ketawa. namun bila saya bersedih, hanya 2-3 org yg ada di sisi. saya rupanya tenggelam dlm keindahan sementara.

Sekarang, saya mahu senyuman dan keriangan ini hanya dikhaskan buat yang paling mencintai dan menghargai saya iaitu Allah yg Maha Mencintai dan keluarga yg menghargai saya.........

dan, abang pula sebagai suami, tidakkah abang rasa yg isteri abang lebih baik tidak dipandang oleh mata2 liar di luar sana ?

suaminya tersenyum dan memberi keizinan dan sokongan untuk dia berniqab..... ♥♥

2 jiwa yang tenang:

Apa kata anda....