Thursday, May 24, 2012

Syukuri CINTA ♥

Kalau benar cinta sesama manusia itu indah, TUNGGULAH bila dah kawin nanti, tengok berapa lama boleh tahan dengan ayat-ayat jiwang dan rajuk yg manja tu?? hehehehe, 

Takut nanti cik abang, bila diminta belikan ikan bilis jer, dah marah-marah  "kenapa semalam tak cakap ???"

ataupun cik adik kekal dengan keadaan "tak pandai" bila cik abang minta sesuatu
"Saya tak pandai lah masak lauk kegemaran abang tu, mintaklah lauk lain"

Masa tu kita tengok, keluar lagi tak ayat-ayat "Cinta Abadi" ni??

Kalau nak BEST, setiap idea ayat-ayat cinta korang masa bercinta, korang tulis dalam satu buku nota, bila dah kahwin, korang gunakan satu per satu ayat tu bila nak memujuk pasangan atau menghargai pasangan.....kan lebih romantisss gitu.......

Bila mula kenal cinta sesama manusia, sebenarnya Allah cuba menguji  kita, adakah kita semakin CINTA kepada Allah atau seluruh cinta kita berikan kepada manusia itu ? Kalau nak kebahagiaan yang sebenar, Pilihlah cinta yg kekal abadi......


Jika bercinta, jangan harapkan keindahan, jangan harapkan kebahagiaan yang kekal, CINTA yg sebenar ialah bila kita harungi semua dugaan dengan sentiasa kembali kepada Keimanan dan Keredhaan, 

Saya lihat di sini ada yang hati berbunga-bunga cinta, ada juga hati yg cintanya mudah terusik, dan ada juga hati yang minta di belai rapi, CINTA perlukan pelbagai jenis pengorbanan, saya yakin anda pasti terluka bila bercinta dengan manusia, tak banyak, sikit pun pasti ada, 


namun untuk mengubat luka itu, usah diadukan kepada yg melukakan cinta, tapi adukan kepada yang Menciptakan cinta....... kerana HANYA ALLAH LAH SEBAIK-BAIK PENENANG JIWA..........

**Cinta itu memang satu anugerah yang terindah dari Allah SWT kepada kita. Tapi kita perlu pastikan cinta yang lahir itu tidak disia-siakan ke arah jalan yang tidak diredhai Allah. Syukurilah anugerah itu dengan sulaman keimanan. Cinta yang berlandaskan keimanan dan ketaqwaan adalah paling indah, kerana ia ternyata cinta kepada Allah yang melebihi cinta kepada makhlukNYA.......Wallahualam......


No comments:

Post a Comment

Apa kata anda....