Thursday, May 17, 2012

10 JENIS PEREMPUAN YANG MASUK NERAKA :

 Ini semua apa yang diceritakan oleh Rasulullah SAW kepada Siti Fatimah anaknya dan Saidinah Ali ra,   dimana baginda melihatnya sendiri ketika Isra` mi`raj. Wallahualam. Kita baca, dan semak diri kita. semoga bermanfaat.

1) Perempuan yang digantung dengan rambutnya dan mendidih otak kepalanya kerana membuka aurat. (Ramai yang keliru atau tak tahu mengenai pemakaian yang betul mengenai tutupan aurat dengan tudung. Adapun pemakaian itu wajiblah menutup sebagaimana di dalam sembahyang ya`ni sehingga dagu bukan bawah dagu sebagaimana ramai kaum hawa memakainya .) Teliti semula cara kita menutup aurat, tak boleh ketat, tak boleh singkat, tak boleh jarang.

2) Perempuan yang digantung dengan lidah dan dituangkan api neraka yang sangat panas kedalam mulutnya kerana menyakiti suaminya (lidah ditarik 70 hasta) . (Seperti ia kata “sejak saya kahwin dengan awak apa saya ada!” , atau, "Dahlah bang, dah tua dah, tak payah sibuk nak campur dengan orang muda, dah nak mapus berangan muda ajer", )Berlembutlah ketika bertutur dengan suamimu, jangan sesekali menyakiti hatinya.

3) Perempuan yang digantung dengan dua susunya dan buah zakum itu dituangkan masuk kedalam mulutnya (iatu buah kayu yang di dalam neraka yang amat pahit ) apabila dimakan ,maka bergelegak segala isi perut mereka dan otak mereka kerana ia menyusu akan anak orang lain tanpa mintak izin suaminya . (Susu badan itu milik Suami )

4) Perempuan yang tergantung dengan dua kakinya pada hal terikat dan terlipat dan dilumur minyak tanah pada badannya dan dituangkan air panas kedalam mulutnya kerana keluar tanpa mintak izin suaminya walau ke rumah ibunya sendiri . (Ini banyak berlaku bagi Isteri-isteri yang bekerja di bandar .Mereka memikirkan bahawa mereka layak menerima layanan yang setanding dengan lelaki dalam semua hal termasuklah tidak perlu meminta izin dari suami ke mana saja hendak pergi . Kadang kala si Suami terpaksa bertanya kepada orang yang seperjabat isterinya untuk mengetahui kemana pemergiannya .) Inilah antara punca nusyuz tanpa kita sedar.

5) Perempuan yang tergantung pada hal memakan akan daging dirinya dan api menyala-menyala dari pihak bawahnya kerana ia memperhiasi bagi orang lain, tidak bagi suaminya .( Sekiranya si Isteri keluar rumah hal keadaan berhias diri sedangkan si Suami tidak menegah , maka si Suami akan diazab setiap setapak keluar rumah isterinya itu selama seratus ribu tahun di dalam neraka .Nauzubillahiminzalik .) Boleh tahan ke wahai suami ? Bagi isteri yang memakai wangian ketika suaminya berada di rumah hukumnya sunat .Hukumnya makruh sekiranya suaminya tiada di rumah .Adapun jika keluar rumah walau dengan suaminya ,maka iaitu haram .Setiap lelaki yang menghidu wangiannya itu dihukumkan perempuan itu seperti berzina dengannya. 

6) Perempuan yang tergantung lagi menambat oleh segala Malaikat akan dua kakinya dan dijadikan atas badannya beberapa ular dan kala hal keadaannya memakan akan dagingnya dan meminum akan darahnya kerana ia tak mahu mandi junub,haid dan meringan-meringankan sembahyang . (Orang yang tidak mandi junub atau haid sudah tentu kita kata mereka adalah orang yang tidak sembahyang .Adakalanya jika mandi sekalipun tetapi mandi dalam keadaan jahil dengan kaifiat (cara-cara) mandi . Maka serupalah dengan orang yang tidak mandi . Maka sembahyangnya tidak diterima .Apabila tidak diterima , maka ibadat-ibadat yang lain pun tidak diterima .) Bagi orang yang meringan-ringankan sembahyang seperti menta`hirkan (melambatkan) sembahyangnya sehingga masuk kepada waktu sembahyang yang lain. Sesuai firman Allah dalam surah الماعون : Maka neraka weil lah bagi orang yang meninggalkan sembahyang hal keadaannya lalai. lalai dengan maksud menta`hirkan waktu tanpa uzur syar`ie. 

7) Perempuan yang tergantung akan dirinya hal keadaannya buta dan tuli dan kelu. Didalam mulutnya api menggelegak otak kepalanya mengalir kedalam hidungnya dan segala badannya amat busuk lagi berputar-putar seperti kena penyakit yang besar kerana ia mendatangkan anak zina . (Maka dengan ini jauhilah mana-mana keadaan yang mendorong kita kearah berzina .Dengan makna kaum lelaki dan kaum perempuan dilarang sama sekali untuk bercampur aduk tanpa penghadang antara satu sama lain walaupun belajar fardhu ain .) Ciri-ciri muslimah yang solehah iaitu ia tiada pada tempat perhimpunan orang ramai. Sebaik-baik pekerjaan iaitu menjahit sebagaimana Siti Ai`syah isteri Rasullullah s.a.w .

8) Perempuan yang tergantung hal keadaannya dipotong segala daging badannya daripada hadapannya hingga kebelakangnya daripada segala anggotanya dengan gunting api neraka kerana ia masyhurkan dirinya . (Sekarang kita dapat lihat berapa ramai yang nak jadi pemimpin rakyat padahal ada tegahan daripada Nabi yang jelas dan berapa ramai perempuan hendak berpidato di depan khalayak lelaki ,hanya kerana hendak menunjukkan bahawa dia pun boleh sebagaimana laki-laki. Memimpin hanya bagi kaum hawa ,tiada masaalah .Berpidato di depan kaum hawa sahaja tiada masaalah.Yang harus itu jelas yang haram itu pun jelas .Jangan mempergunakan agama dengan akal .Agama itu dibina dengan apa yang diturunkan oleh Allah.) ~ Ingatlah, Aisyah ra itu sangat tinggi ilmunya di kalangan seluruh wanita, tetapi dia tidak pun cuba memasyhurkan dirinya. Dia tetap diam di rumahnya walaupun selepas kewafatan Rasulullah....

9) Perempuan yang tergantung kepalanya seperti kepala babi dan tubuhnya seperti tubuh keldai dan diatasnya beribu-beribu warna dari azab kerana ia adalah sangat mengadu-ngadu lagi amat dusta . (Ini salah satu penyakit kaum Hawa yang jahil. Sebab itu tidak hairanlah Nabi kata seorang perempuan boleh menggoncangkan satu dunia. Dusta dia, pengaduan dia boleh menjatuhkan dari seorang president kepada rakyat. 

10) Perempuan yang tergantung atas rupa anjing dan api neraka masuk daripada bawah duburnya dan keluar ia daripada mulutnya dan segala malaikat itu memukul mereka itu akan kepalanya dan badannya dengan pemukul api neraka kerana sangat suka membangkit akan manusia (mengungkit-ungkit pemberian atau pertolongan) lagi banyak dengki mendengk. Orang perempuan ni memang bermasalah dengan lidahnya. Suka menuturkan kata-kata yang tidak dikawal.

Nauzubillahi min zaalik. Semoga Allah jauhkan kita dari golonga-golongan di atas. Takutlah kita dengan hukuman Allah ini. Semoga kita tidak terlalu jauh dari cintanya. Semoga kita di akhirat nanti mendapat penenang jiwa.

4 jiwa yang tenang:

  1. JazaakiAllah khair for sharing .. May Allah protect us from any of the above ..

    ReplyDelete
  2. yA Allah,
    baca sahaja pun dah mengerikan apatah lagi nak membayangkannya...

    selalu kita terlajak perkara penting yang nampak kecil seperti menutup aurat hanya bertudung/berpakaian sopan tapi selalu tertinggal tang cover/pakai stokin utk kaki ...

    ReplyDelete
  3. yer betul tu, mungkin nampak remeh temeh, tp ia sebenarnya penting jika kita ingat pada perintah Allah...wallahualam.

    ReplyDelete

Apa kata anda....