Saturday, December 24, 2011

apakah nanti yang akan menanti aku ?

2011 semakin sampai ke penghujung
Tahun yang penuh cabaran dan dugaan,
walau bagaimanapun, tetap kutemui kemanisan
Allah itu Maha Adil
Ditarik nikmat di satu sudut,
DIA berikan nikmat lain di sudut lain
di sebalik setiap tangisan,pasti ada tawa,
di setiap kedukaan, pasti ada gembira

Kehidupan yang sementara ini,
kadangkala amat memenatkan bagi yang tidak bersabar dan yang tidak bersyukur
Saya juga sesekali termasuk ke dalam golongan itu.
Syukur masih diberi peringatan oleh NYA..

Lelah sungguh rasanya mengadap dunia yang semakin membingitkan
Ketenangan itu seakan jauh hilang...
Mudah juga hilang sabar bila yang dirancang menjadi sebaliknya..
marah juga dengan diri sendiri bila tidak dapat melakukan sesuatu mengikut kemahuan

Namun bila terduduk dan bersujud,
sedarlah aku,
aku hampir saja menjadi golongan orang yang tidak redha

Allah itu ada
Maka pasti aku juga terjaga.....

2011 berakhir hanya untuk membari laluan kepada 2012
apakah nanti yang akan menanti aku ?

Apa jua, akan ku redha.....

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda....