Wednesday, February 23, 2011

SAYA EKSIDEN.........

Tajuk yang sangat simple tapi bermakna.... huhu..... bermakna sangat..... sebab saya tak minta perkara ni terjadi.

Suami selalu pesan, kalau memandu ni, hati rasa tak sedap, jangan teruskan....

Saya keluar dari pejabat, hantar barang ke MRSM PONTIAN......Teringat pulak cendol. Dah dekat setahun teringinkan cendol yang tepi jalan dengan dengan Ulu Pulai tu, CENDOL MAK SITI NAMANYA......Memang murah dan sedap.......Anak saya pun dah banyak kali nak cendol tu......Bukannya tak ada cendol dekat2 sini, tapi nak yang tu juga...(ngada2, bukan mengidam pun...)

Dalam keadaan hujan lebat, saya berjaya mendapatkan 3 bungkus cendol, dan terus menghala ke Skudai.... Tiba-tiba saya teringat nak beli sesuatu di Taman Universiti..... saya pun telefon suami, minta izin, tapi nada dia macam tak berapa best je... di jawab...."ya lahhhh". Memandangkan malas nak ke sini lagi di lain hari dan waktu, saya pergi juga.

Dalam perjalanan balik, keadaan yang hujan, saya memandu dalam kelajuan yang sederhana perlahan.....Tiba tiba, kereta saya ke kiri dengan sendirinya tanpa "arahan" dari saya. Saya cuba kawal stereng tapi tak boleh juga..... Bila saya cuba bawa kereta saya ke lorong asal, ia jadi macam ular pula, dan akhirnya, sebiji kancil menghentam saya dari belakang. Kereta saya terus terdorong ke pembahagi jalan dan melanggar pokok bunga yang ada. Dah macam ayat report pulak kan.... Masa tu, saya cuma bayangkan macam mana keadaan saya mati, dan cuba sebanyak mungkin mengucapkan LA ILAHAILLALLAH...... Tapi ajal saya belum tiba rupanya... Dapatlah saya menatap wajah suami dan anak-anak buat beberapa jangka masa lagi........

Kereta saya tak rosak teruk.... tapi kesian juga akak tu punya kereta..... Dia yang langgar saya, mungkin dia panik tengok kereta saya (dia kata saya tukar lorong tak bagi signal, saya kata, saya tak nak tukar lorong, kereta tu belok sendiri...! Itulah kenyataannya...........

Kemudian, tunggu towing, dan kawan suami untuk ambil saya (suami saya jauh..... pergi KL.....huhuhu....).  Lepas tu, pergi ke balai, buat repot......... Lepas, repot, saya balik........

6 jiwa yang tenang:

  1. syukurlah kak,xjadi pape kat akak.

    ReplyDelete
  2. zati : tu lah, alhamdulillah......sikit pun tak luka....

    ReplyDelete
  3. uols ok tak ni???
    keja - or cuti???

    ReplyDelete
  4. syukur ayu tak apa...Abang pun sll gak pesan time bawak kete..kadang2 kita berhati2 tp malang tak berbau..org kata dan ketentuan ILLAHI kan ayu..semua tu ujian dr ALLAH SWT..kakNo rasa ayu mst trauma kan? banyak berdoa ye ayu minta diberi ketenangan hati oleh ALLAH SWT..

    ReplyDelete
  5. ishk..takut gak kalo berlaku situasi mcm tu kat chii..xleh nak bayangkan da..

    alhamdulillah..nasib baik xde pape sgt :)

    ReplyDelete
  6. milo : akak kerja juga... keja sendiri, kalau x sapa nak buat keje akak.....

    k.no: trauma tak sangat, tapi kesian kat hubby kena setelkan benda ni.....anyway tq k no.....

    Chii: memang, nak cerita pun, bukannya org leh rasakan..... semoga ALLAH lindungkan kita semua......

    ReplyDelete

Apa kata anda....