Tuesday, February 8, 2011

Sabar ajelah....

Satu pagi, saya sampai pejabat, agak marah tengok keadaan tong sampah di koridor tu......sungguh tak bertanggungjawab......tengok gambar ni.....


Dengan hati yang penuh ikhlas, memandangkan tong sampah tu saya yang sediakan, saya bersihkan ajelah........ Saya memang tak berkenan keadaan kotor macam tu. Tu belum suami saya yang tengok tu. Kalau tak, memang dia mengamuk....

Waktu petang, bila saya nak balik, tengoklah :


Agak-agaklah kan, awak semua marah tak ? Geram nya saya.....Kenapa susah sangat orang nak jaga kebersihan ? Bukankah ISLAM pentingkan kebersihan ? Kalau yang buat tu c**a, saya fahamlah, tapi orang kita juga.......

Tepuk dada.....tanya selera....Wassalam....

9 jiwa yang tenang:

  1. negara maju, tp mentaliti rakyat masih dijajah...

    hai ayushidah...;)

    ReplyDelete
  2. yup, mentaliti yang tersepit.....kesian...

    ReplyDelete
  3. No pun geram gak klo jenis macam nih..kadang2 dorang men campak je..sama kes gak mcm kat perumahan ni huhu

    ReplyDelete
  4. Nasib baek ade gak prihatin. (:
    X yah letak tong smpah baru taw. haha

    ReplyDelete
  5. salam...tapi kalau rumah sendiri mereka jaga bukan main bersih lagi.....

    ReplyDelete
  6. sama la kita.. saya pun sensitif bab org suka buang sampah sesuka hati ni

    ReplyDelete
  7. no :kan? dah ada tong sampah free pun susah...

    ReplyDelete
  8. zul :betul2, sangat pentingkan diri...

    ReplyDelete
  9. arni : memang kena sensitif patutnya dalam hal kebersihan ni...barulah boleh hdup selesa, kan ?

    ReplyDelete

Apa kata anda....