Wednesday, February 2, 2011

Alaaaahaaiii anak......!!!

Anak-anak ni sememangnya penawar dan penghibur. Walaupun perkara yang dia buat tu mendatangkan marah, tapi dialah penawarnya juga. Saya memang belum sempat nak mengajar Afiqah, 4 tahun menulis dengan betul lagi. Dia selalu ikut kakaknya belajar dulu. Sibuk nak pensil, nak pensil warna, biasalah budak-budak. 

Hari tu, saya keluar, untuk mengambil AIN pulang dari Tadika. (siapa yang belum tahu, saya berniaga sendiri, anak-anak semua saya angkut pergi ofis). Saya tinggalkan semua anak saya dengan kakaknya.......Bila saya balik, semua nampak baik saja. Tiba-tiba bila saya tengok atas meja saya, saya nampak salah satu resit rasmi saya, dah jadi macam kat bawah ni :




Nak marahhhh........sangatttt.......tapi, bila tengok tulisan tu, dan tanya baik-baik, saya jadi gembira, sebab, Afiqah dah boleh tulis dengan jelas, walaupun tidak kemas......! Jadi, saya ambil gambar utuk buat kenangan.....

Beberapa hari kemudian, saya sangat sibuk. Banyak betul kerja pejabat. Menggunung....anak kecil saya, saya biarkan saja bermain dengan barang pejabat saya. Saya dah tak mampu nak marah, 10 minit nanti dia usik lagi. Sibuk dia mengemas rubber stamp saya, dia sepahkan, dia susun lagi. Pada satu masa tu, saya agak khayal dengan PC saya, dan tidak dengar pula bunyi bising di telinga. Bila saya paling ke arah anak saya, muka dia dah jadi macam badut! Dia main stamp pad!


Tengoklah hidung dan mulut dia. Saya dah lapkan tu! Tapi ada lagi bekas yang tinggal. Nak di tenyeh-tenyeh nanti dia sakit pulak..........Memang penuh dengan warna merah dan biru....Haru saya dibuatnya sekejap.

Tapi, bila ayah mereka bawa mereka balik kampung dan biarkan saya di pejabat membuat kerja dengan aman, saya rindukan mereka ! Sunyi sangat terasa.....

Anak-anakku, penawar hatiku !

2 jiwa yang tenang:

  1. hihi.suka tgk telatah diorg,tp bila smpai jat ade anak,ntah cmne mahu handle.mebi ms 2 naluri ibu akan dtg dgn kuat kot~

    ReplyDelete
  2. zati : nanti, bila tiba masanya, semuanya datang sendiri....... barulah rasa seronok ! hehe...

    ReplyDelete

Apa kata anda....