Tuesday, January 18, 2011

Romantik itu BAHAYA !

Hmmm....seronok kan tengok perwatakan hero dalam cerita-cerita romantik .....

Nak ajak dating :


  1. Jumpa ibu bapa si gadis, minta izin dan berjanji menjaga gadis pujaannya hingga selamat tiba di rumah
  2. Bawakan bunga dan coklat, tak lupa buah tangan untuk keluarga
  3. Bukakan pintu sebelum masuk dan nak keluar dari kereta
  4. Tarik kerusi masa nak duduk di meja makan
  5. Sentiasa cakap 'awak kelihatan cantik' atau 'saya lelaki bertuah kerana bersama awak'
  6. Dan entah apa-apa lagi lah.........
Gambar contoh je.....


Seronok ke? Sampai bila dia boleh bertahan layan si gadis macam tu? 

Saya paling takut lelaki romantik macam tu. Pada saya, mereka tu macam tak ikhlas, dan tidak mempersembahkan perangai sebenar mereka.... ok, mungkin nak tunjuk betapa mereka menghargai wanita, tapi, kalau ada jodoh, gerenti takkan berterusan layanan yang macam tu kan? Bab jumpa ibu bapa tu saya suka, itulah yang paling baik. Yang lain, hmmmm.....


Ok, Kenapa romantik itu bahaya ye, kalau saya :

  1. Saya akan bosan kalau dia layan saya seumur hidup macam tu, tak ada cabaran!
  2. Saya susah nak percaya dia, mungkin dia hipokrit?
  3. Saya bukan jenis perempuan yang tersangatlah feminin sampai tak boleh buka pintu kereta sendiri!
  4. Saya tak suka pujian yang melebih kerana saya tahu siapa saya sebenarnya
  5. Dulu saya suka kalau dapat bunga, tapi lama-lama tu semua dah jadi tak ade apa-apa...
  6. Lelaki romantik yang betul-betul jujur ada, tapi tak ramai!
Ok, itu cuma pendapat saya...... anda bagaimana? Wahai lelaki-lelaki yang romantik, anda sangat gentleman, tapi jangan stereotype pulakk ye! Sesekali, berilah cabaran pada wanita kesayangan anda! Mesti seronok!

*Suami saya sangat tak nampak romantiknya. Tapi dia sangat romantik, dari dalam hatinya, saya tahu!

No comments:

Post a Comment

Apa kata anda....