Wednesday, January 26, 2011

Pagi-pagi rasa nak marah...!!

Minggu lepas, saya ada order barang. Penjual tu pun dah poskan guna pos laju. Hari isnin tu, tak ada pun sampai barang yang di nantikan. Bila datang opis hari selasa, ada sticker dr posmen suruh ambil poslaju tu kat pejabat pos. Ok....untuk mengelakkan pergi berulang kali, saya pergi lambat sikit, dalam pukul 12.00 gitu....

Bila sampai dekat pejabat pos, akak tu cakap, posmen belum hantar. Hmmm...saya cakap dengan nada bergurau walau agak geram,

'kak, akak pesanlahh dekat abang posmen tu, jangan tulis tarikh sehari selepas, tulis lah tarikh dua hari selepas tu...dia datang semalam pun dah abis waktu pejabat......'

akak tu senyum kambing.

Hari ni, pagi-pagi sebelum buka opis, saya ke pejabat pos dulu. Senang, nanti tak payah nak keluar-keluar kan. Dengan baik hati, saya ambil nombor dan duduk tunggu giliran. Dan ada lebih kurang 4 orang manusia sengal yang tak ambil no, dan dia sangka urusan dia tak lama di kaunter, telah melambatkan urusan kami yang sampai terlebih awal dari mereka....saya masih bersabar........

1021

Okay, giliran saya, bila tiba di kaunter, (akak lain pulak), dia baca notis tu, dia buat panggilan...saya agak blurrr....tapi saya masih tunggu dengan senyuman pagi....Setelah beberapa kali dia mendail dan tiada jawapan, dia pun cakap macam ni

'Kak, untuk surat ni, dari semalam posmen tu tak hantar. (Senyum saya dah terus hilang) Semalam kita dah call, tanya, tapi tak tahulah kenapa. Sepatutnya semalam pagi posmen dah hantar. Nanti dalam pukul 11.30 ke akak datang balik ye. tak payah ambil nombor. Datang jumpa saya terus.'

Tanpa sepatah kata, saya berlalu meninggalkan pejabat pos tu, dan dengan hati yang bengkak, saya memecutkan kereta terus kepejabat yang tak sampai 1 km dari pejabat pos tadi......

*Penulisan yang agak sopan semata-mata untuk mengawal rasa marah. Cuba berfikir positif......pasti ada alasan yang munasabah perkara ini terjadi.

walau apapun, grrrrrrrrrrrr......marah nya....!!!!

2 jiwa yang tenang:

  1. ye kak d, tengah bersabar lah ni... jap lg nak gi pej, pos, harap2 dah ada barangnya..

    ReplyDelete

Apa kata anda....