Monday, January 31, 2011

BANJIR DI SEGAMAT

Mungkinkah banjir besar di JOHOR akan berulang semula ? Saya panjatkan doa semoga Allah tabahkan hati hamba-hambanya yang menempuhi keadaan ini. Ditempat saya, kampung berhampiran sudah dinaiki air. Mangsa banjir pun dah ramai yang berpindah ke dewan berhampiran pejabat saya. Saya belum berkesempatan nak melawat mereka semua. Sedih juga kalau melawat tanpa bawakan apa-apa. Jadi, saya hanya melihat dari luar saja.

Suami saya baru balik dari rumah emaknya di Felda Cemplak, di Labis Segamat. Sepatutnya dia balik semalam, tapi perhubungan terputus disebabkan banjir. Semua laluan keluar dinaiki air. Tadi, katanya, banjir di jalan arah Johor Bahru sudah surut. Nasib baik dia tak apa-apa. Dia sempat meronda di Bandar Labis Pada hari Sabtu. Sempat juga dia membantu mangsa banjir. Suami saya pulang ke rumah emaknya pukul 6.00pg, ahad tu. Ada sedikit gambar yang saya nak kongsikan. Semoga Allah perrmudahkan semuanya buat mangsa-mangsa banjir ni semua.








12 jiwa yang tenang:

  1. ha'a..smlm dekat rumah sy pun banjir jugak..nasib baik belum smp rumah kami

    ReplyDelete
  2. awk kt kota masai kan.....banjir jugak ya?

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah tmpt org ta banjir akak . neway , sy da buat da 25 randoms . maaf lambat .
    http://cikungu.blogspot.com/2011/01/its-all-about-my-25-random.html

    ReplyDelete
  4. cik ungu : alhamdulillah.......

    dah buat eh? ok i'll be there

    ReplyDelete
  5. al-hakim : ye, semoga tiada korban nyawa...

    ReplyDelete
  6. musim hujan . tapi terok juga banjir kat segamat ya .

    ReplyDelete
  7. takut banjir . sebab tak pernah kena . kalau dah kena , tatau ape nak buat nanti . hopefully takde yang terkorban :)

    ReplyDelete
  8. ferra ferro : terok jugak lah.....ramai yang stuck, tak boleh keluar, hari ni dah ok sikit laaa...

    ReplyDelete
  9. Adda : memang takot kalo banjir, macam2 boleh jadi, dah ada yg terkorban, 1 di labis, 1 di kulai jaya....malam td dengar berita...

    ReplyDelete
  10. uiks..
    teruk nye banjir..
    aQi pnh g skali je segamat ni..
    tu pun jln2 g uma mmber je..
    ntah pe naseb mmber tu la ni..
    ish3...

    ReplyDelete
  11. terokkkk.... kesian, semoga akan cepat pulih keadaan disana...

    ReplyDelete

Apa kata anda....