Saturday, December 25, 2010

Cuba dulu baru tau!

Tiba-tiba, selepas hampir 10 tahun saya tinggalkan programming, saya kena buat benda-benda ni semula. Banyak dah urat putus nih, boleh lagi ke agaknya ya? Apa pun, kena cuba dulu baru tau.

Apa pun, saya rasa suami saya yang lebih yakin tentang kemampuan saya dari saya. Macam-macam dia suruh saya buat. Dia kata, sikap saya yang paling dia suka ialah, tidak berputus asa dan akan cuba dan cuba hingga berjaya.

Tapi bila saya kenang balik, betul jugak kata dia. Saya memang dari dulu jenis tak kenal erti menyesal, kecewa, atau putus asa. Saya akan berusaha mencapai apa yang saya nak. Tapi, sekiranya saya gagal mencapainya, saya tidak pula kecewa atau memberontak. Sebaliknya, kita kenalah ingat, sebagai orang islam, wajib percaya pada qadha dan qadar...betul tak? 

Allah tahu yang terbaik untuk kita. Ada perkara yang kita suka tak semestinya baik untuk kita, dan perkara yang kita tak suka pula sebaliknya...

Macam orang bersalin, mana ada ubat yang sedap, tapi kalau rela, boleh mengembalikan tubuh badan kepada asal, atau lebih baik dari dulu, so, nak ke tak?

*Tengah fikir, nak buat entri cara pakaikan bayi bedung, tapi bayi mana pulak lah nak jadi model ni agaknya?


No comments:

Post a Comment

Apa kata anda....